Brev:
Fra flaske til grød
21. april 2015
Alder:
4 mdr.
Fra flaske til grød
Hej Helen
Vores Lille F er efterhånden ved at være 5 mdr., og vi er gået i gang med grøden - og det går rigtig godt :) Jeg er dog lidt usikker på, hvornår hun skal have mere, så derfor håber jeg du kan hjælpe.
Vores rymte er pt. således:
Puttes med flaske ca. 19:30 (sover i egen seng på eget værelse). Hun "bider" som regel flasken over i 2 omgange, altså spiser lidt og falder i søvn på vores arm med flasken i munden. Vågner ca. 30 min. efter og spiser resten, og falder igen i søvn med det samme på vores arm.
Vågner ved 4-5 tiden og får en flaske, sover videre - står op ved 7 tiden.
Får en flaske ved 8-8:30 tiden, hvor hun så tidligere har taget en morgenlur på ca. en time. Nu sover hun måske lidt på min arm, men vågner i sekundet jeg ligger hende fra mig. Når hun vågner, er hun glad og klar på leg.
Får en flaske ved 11-11:30 tiden, og puttes til lur.
Næste flaske afhænger af om hun sover en lang lur første gang, eller om hun tager en kort, og skal sove en lang lur anden gang. Men hun er færdig med at sove lur som regel ved 16:30 tiden.
Kl. 17:30 får hun så grød spiser 1/2 dl og et par skeer frugtmos til dessert. Får efterfølgende en flaske.
Også er vi tilbage ved putningen 19:30 :)
Hun "fjernede" selv aftenluren og begyndte at gå tidligere i seng, da hun lige var blevet 4 mdr. Og det virker lidt som om, at hun er begyndt at gøre det samme med morgenluren? Så min tanke er, om hun måske er ved at være klar på lidt morgengrød når hun har været vågen et stykke tid? Så hendes formiddagslur bliver lidt tidligere end nu, og måske så lidt længere?
Glade hilsner
Lille F's Mor